Lukla, Ghat, Phakding en het klooster! - Reisverslag uit Phakding, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Lukla, Ghat, Phakding en het klooster! - Reisverslag uit Phakding, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Lukla, Ghat, Phakding en het klooster!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

10 Oktober 2014 | Nepal, Phakding

Vivian en ik gingen die avond weer terug naar het hostel omdat we de volgende dag heel vroeg een vlucht naar Lukla hadden. We stonden om 4 uur op en gingen meteen door naar het vliegveld omdat we een uur van tevoren in moesten checken. Maar toen we daar aan kwamen bleek de terminal nog niet eens open te zijn en moesten we drie kwartier wachten! Bovendien bleken we niet op de lijst voor de vroegste vlucht te staan maar pas een uur later. Gelukkig bleek de eerste vlucht niet vol te zitten dus we konden alsnog op tijd weg. Dit was goed omdat het in Lukla ’s ochtends vaak het helderst is en vluchten later op de dag terug moeten keren omdat het dan te slecht zicht is. Maar wij hadden dus geluk en konden meteen landen, alles verliep heel soepel ondanks de vele spannende verhalen die ik van andere reizigers had gehoord!
In Lukla werden we door een gids opgewacht die ons naar onze gastfamilie in Ghat zou brengen. Het was een afdaling van 2,5 uur over lastige paden en toen we daar aankwamen besloten we meteen door te gaan naar het klooster om de andere vrijwilligers te ontmoeten. Ik wilde dit vooral graag omdat ik gehoord had dat ze allemaal de volgende dag op een trek zouden vertrekken en ik het programma dan twee weken alleen zou moeten doen. Ik wilde graag zo snel mogelijk weten hoe alles aangepakt werd daar. Halverwege de klim hadden we wel een beetje spijt dat we niet eerst wat gegeten hadden! Maar bij het klooster kregen we in ieder geval een stevig ontbijt/lunch van Daal Bhaat.
Op zondagochtend vertrokken de andere vrijwilligers dus en moest ik de klim naar het klooster meteen alleen maken. Ik vond het heel zwaar en spannend om meteen drie lessen alleen te geven. De jonge monniken (7-16 jaar) zijn heel nieuwsgierig maar ook wel heel eigenwijs. Ze laten graag zien en horen (!) dat ze het antwoord weten zelfs als ze dit niet doen. De groepen zijn gelukkig niet zo groot, ongeveer 6 per groep. Toch zijn zelfs binnen deze groepen de verschillen groot, sommige monniken zijn heel ijverig bezig met vooruit werken terwijl anderen na verschillende herhalingen de lesstof nog niet snappen. Soms moet je dan toch maar weer een paar stappen terug totdat iedereen het heeft opgepikt. Al met al behoorlijk pittig om zo les te geven! Ik ben ook erg blij dat het nu weekend is haha! Vrijdag en zaterdag zijn vrije dagen en ik kan mijn rust goed gebruiken om een beetje bij te komen. Alleen de was moest gedaan worden(een yak at serieus bijna mijn was op en ik moest hem wegjagen!) en de wandeling naar Phakding is het waard voor het internet en een warme douche :o
Volgende week maandag komt er een nieuw meisje, ik ben benieuwd!

  • 10 Oktober 2014 - 10:23

    Gerie:

    hoi Leonie,

    Wat leuk om weer iets van je te lezen.
    we zaten al in spanning af te wachten.
    Het gaat je dus allemaal goed en wat maak je veel mee.
    Je doet allemaal nieuwe indrukken op en moet dat ook nog eens verwerken.Als je weer eenmaal thuis bent, dan barsten de verhalen los, denk ik zomaar.
    Is Vivian je vaste reismaatje? Wel zo leuk om toch een reisgezel bij je te hebben.
    Geniet maar met volle teugen van dit mooie avontuur.
    Jan en ik gaan morgen ( 11/10 ) op vakantie, maar lezen daarna weer graag het volgende verslag over je spannende reis.
    Liefs uit Haarlem.

  • 11 Oktober 2014 - 01:59

    Tim Kerssens:

    Goed om weer iets van je te lezen !!!

  • 12 Oktober 2014 - 18:29

    Mario:

    Jo Leo, Veel plezier met het lezen van je zeis verslagen, Vooral de laatste 2 vond ik mooi. Heerlijk avontuurtje! Genient Mateloos! En schrijf vooral nog es een verslagje.
    Gr.
    Mario Bulatski

  • 17 Oktober 2014 - 10:06

    Tessa:

    Hey Le,
    Gister kregen we je kaartje binnen. Superleuk!
    Hoop dat je je vermaakt daar en dat er snel weer een update komt. Wat een belevenis!
    Groetjes T, T & O

  • 19 Oktober 2014 - 10:45

    Tim Kerssens:

    Nu de aanvulling gelezen, zo direct het andere verslag. Het blijft leuk om je te volgen, dus... hou het vol please !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8533

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: