Namche Bazar dag 2 en Everest view! - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Namche Bazar dag 2 en Everest view! - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Namche Bazar dag 2 en Everest view!

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 Oktober 2014 | Nepal, Nāmche Bāzār

Vandaag nog even een extra reisverslag omdat we die hoge berg gezien hebben! Gisteren toen we aankwamen in Namche was het begonnen te regenen en was er vrij weinig te zien maar vandaag op onze 'rustdag' was het prachtig weer. We besloten daarom de 400 meter naar de Everest viewpoint (3880m) te klimmen. We konden hier ook Ama Dablam en enkele andere indrukwekkende bergen zien! Zoals gebruikelijk blijf ik jullie de foto's verschuldigd maar die volgen snel! Na een warme chocomel op het terras bood de gids aan me ook nog even langs de schattige dorpjes in de vallei te leiden. De andere vrijwilligers besloten terug te gaan naar het hotel en het was zo een erg rustgevende wandeling na de drukte van Namche en het uitzichtpunt (iedereen wil natuurlijk de hoogste berg van de wereld zien als je toch in de buurt bent ;)).
Ik kwam alleen een andere toerist tegen tijdens de lunch in een kleine lodge, een Duitser die helaas een beetje last had van hoogteziekte en daarom besloot daar te blijven slapen.
Het trekken bevalt me wel, je hebt al je eigendommen in één rugzak bij je en die draag je allemaal zelf. Nou ja er zijn genoeg mensen die een drager huren en die zie je met enorme bepakkingen langs sloffen. Het is op de route wel erg druk en soms kom je zelfs in de file te staan! Morgen gaan we naar Tengboche, waar het hoogste klooster van Nepal is en ik ga daarna weer beginnen aan de terugtocht naar Ghat.
Ik wilde ook nog even reageren op de vragen die ik gehad heb over het noodweer in Nepal. Door de orkaan in India was het weer hier zeker wel even raar, wij hadden heel veel regen en onweer, maar bij ons was het lang niet zo erg als in het westen bij de Annapurna. Geen lawines en dodelijke ongelukken hier gelukkig.
Tasi Dellek! (Sherpa voor goedendag)

  • 19 Oktober 2014 - 13:09

    Anita Vrooman:

    Tassi dellek Leonie,

    Ben nu nog nieuwsgieriger naar je foto's van het uitzicht vanaf die berg!

    Ramro dina ! ( fijne dag) moeten alleen puntjes op a en o


  • 19 Oktober 2014 - 13:31

    Anja:

    Wat een leuk avontuur Leonie.
    En wat fijn dat dit alles zo goed bevalt, veel plezier ook bij het vervolg naar Tenboche en hoop dat het weer goed blijft.
    Liefs (Nederlands voor liefs) en xxx

  • 20 Oktober 2014 - 23:56

    Jan Van Horssen:

    Hoi Leonie,

    Ik ben onder de indruk van al die belevenissen die jij meemaakt daar in dat verre Nepal.
    Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's die daar bij horen.
    Interessant om te weten wat je allemaal doet bij die monikken.
    Lastig om les te geven aan mensen die er niet zoveel van snappen.
    Ik spreek uit ervaring.
    Ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen.
    Wat ik wel een beetje jammer vond, is dat er maar weinig verschrikkelijks is gebeurd bij jou in de buurt na al die vreselijke stormen en al dat andere afgrijselijke weer ( grapje) :-)
    Doe voorzichtig aan en laat ons genieten van al je ervaringen.
    Groetjes van Jan.

  • 22 Oktober 2014 - 15:07

    Anita En Ralph:

    Ha Leonie,

    Geweldig te lezen hoe je je grenzen opzoekt. Super! En er is alweer een maand verstreken. Heb je ook een adres waar we een kaartje naartoe kunnen sturen. Lijkt ons leuk te ervaren of zoiets aankomt! Heel veel plezier.

  • 24 Oktober 2014 - 20:02

    Tim Kerssens:

    Ik ben gewoon weer stinkend jarlours op je gewelidge avondtuur en neem m'n pet voor af, want jij doet maar allemaal !!! Volg je eigen weg, de ene keer in de drukte, en ander weer in de geweldige stilte !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8529

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: