Ghat week 5 en een weekendje Namche - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Ghat week 5 en een weekendje Namche - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Ghat week 5 en een weekendje Namche

Blijf op de hoogte en volg Leonie

09 November 2014 | Nepal, Lukla

Hoi allemaal! Het is een erg drukke week geweest maar ik heb weer een momentje gevonden om te bloggen. Ik vind het erg leuk om jullie lieve en enthousiaste reacties te lezen, bedankt daarvoor! Na een volle week lesgeven aan eigenwijze monniken leek het ons een goed idee om dit weekend weer eens naar Namche te gaan voor wat ontspanning. Bovendien waren er weer wat nieuwe vrijwilligers gearriveerd die Everest wilden zien en de omgeving wat meer wilden verkennen, de dagelijkse trek naar het klooster wordt uiteindelijk ook wat monotoon haha! Donderdagochtend gaven we alle klassen tegelijk les waarna we snel vertrokken. We waren wat bezorgd of we de klim naar Namche wel zouden redden voor het donker (de zon gaat hier nu alweer om half 6 onder), maar uiteindelijk hebben we het gered in een recordtijd van 3 uur. Ondanks onze vermoeidheid besloten we na het eten nog even een van Namches kroegjes in te gaan. Niet te lang want het hotel zou de poort om 11 uur sluiten, maar het was een erg gezellige avond.
De volgende dag stond iedereen vroeg op, drie mensen besloten naar de Everest viewpoint te gaan en ik wilde graag naar het Sherpa museum en de Yak Farm (de twee anderen doken toch maar weer terug hun bed in). Het museum was interessant en het bleek dat je vanaf de Tenzing Noray Memorial ook de Everest kon zien wat erg mooi was in het ochtendlicht. Daarna moest ik klimmen om bij de yak fokkerij te komen. Het enige wat ik wist was dat het in de buurt van het oude vliegveld was en ik dwaalde een beetje rond over de landingsbaan op zoek naar de juiste richting. Er liep een man langs met een rugzak aan wie ik maar besloot de weg te vragen die toevallig op de Yak Farm bleek te werken! Hij was heel vriendelijk en bood aan me een tour te geven en me de baby-yaks te laten zien. De yaks verbleven in een heel mooi omheind reservaat en ik kon leuke foto’s nemen van de (erg schattige!) kleintjes. Toen ik mijn gids een fooi wilde geven weigerde hij dat resoluut, hij vond het erg leuk om me de fokkerij te laten zien en hij deed het graag voor een vrijwilliger zei hij.
Na nog wat winkeltjes in Namche te hebben bezocht en weer wat te hebben gegeten in het hotel waren we weer terug in de Irish Pub, waar ze ons inmiddels herkenden :P We hadden weer een leuke avond en kregen nog wat Sherpa dans en zang te zien. De volgende ochtend gingen we rustigjes aan weer terug, met hier en daar een tussenstop voor lunch en koffie. We hebben zelfs nog lekker op een terrasje gezeten! Al met al een geslaagd weekend voordat we weer aan de slag moeten!

  • 09 November 2014 - 08:05

    Sjuul:

    Hi Leonie
    Wat een ondernemingslust zeg! Ik word al moe als ik het allemaal lees. Je zult wel ontzettend fit zijn met al dat trekken en natuurlijk nergens een elektrische fiets te bekennen. In ieder geval kan niemand zeggen dat je maar een saai leven leidt.. Die monniken lijken me anders wel een handvol. Ik dacht dat ze heel stil en bezadigd zouden zijn, maar dat is dus zeker niet zo. Hoe lang blijven ze eigenlijk in zo'n klooster? Gaat het daar ook sneeuwen waar je bent? Wat leuk dat je kleine yakjes hebt gezien. Ik zou die monniken maar het liedje aanleren van "Altijd is Kort-Yakje ziek! " Dat vinden ze vast enig. Misschien kun je later stiekem een yakkie mee naar huis nemen.
    Nog veel plezier!
    Sjuulxx

  • 09 November 2014 - 09:02

    Anja:

    Top verslag Lee! En wat een leuke foto's. Vooral die van de yakkies!
    Als je zo'n yakkie meeneemt kunnen we hem misschien "Bah" noemen (het blijven Bosma's).
    De warme chocomel ga ik binnenkort ook aan beginnen denk ik, maar het weer is er hier nog niet naar.

    Liefs en xxxx van het Kerssebos thuisfront.

  • 09 November 2014 - 09:42

    Astrid Sloot:

    Hay leonie, was weer een mooi verslag. Heerlijk dat je naast je werk ook nog tijd hebt voor andere dingen. Lief van die man dat hij je rond geleid heeft, betere informatie kon je niet krijgen. Nog heel veel plezier. Lieve groetjes Astrid

  • 09 November 2014 - 10:10

    Tim Kerssens:

    Hai, wat een erg leuk verslag weer !!! En de houding van je gids op de Yak Farm is zo typerend voor alle goede mensen die je kan ontmoeten in geheel Azië. Goed om te lezen !!! En... natuurlijk.. blijf je verslagen schrijven zo dat wij kunnen blijven meegenieten. Greetz

  • 09 November 2014 - 10:10

    Tim Kerssens:

    Hai, wat een erg leuk verslag weer !!! En de houding van je gids op de Yak Farm is zo typerend voor alle goede mensen die je kan ontmoeten in geheel Azië. Goed om te lezen !!! En... natuurlijk.. blijf je verslagen schrijven zo dat wij kunnen blijven meegenieten. Greetz

  • 09 November 2014 - 10:52

    Vivian :

    Hi Sita!
    Thank God for google translate, I am able to understand your blog :)
    It's quite nice to read your blog as I try to live through your words being in Ghat and Nepal.
    Your visit to the Sherpas museum is quite interesting, I wished to have known about it too. It also looks like you have build up your tolerance and muscle for the hike to Namche :)
    I have just returned from Tokyo back to Hong Kong, but I do still think about the short week being there, the early mornings of milk tea drinking and waiting for the sun to hit the lodge we stay at, the hike to the monastery and the early evening waiting for dinner. All in all, a glimpse of the Sherpas lives.
    Enjoy the coming weeks, and I look forward to reading more of your experiences!

  • 10 November 2014 - 22:40

    Gerie:

    Hoi Leonie,

    Wederom een leuk verslag en superleuke foto's, behalve dan die van de olifanten met mensen op hun rug.
    Je maakt zo heel wat mee en wat een lef van jou om toch zoveel in je uppie te ondernemen.
    Zoals de Fransen zeggen: Chapeau!!!!!
    Hoe lang mag je daar nog genieten?
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.
    Veel plezier en hopen dat je nog veelllllllll meerrrrrrr mooie en lieve mensen op je pad krijgt.

    Lieve groet uit Haarlem ook van Jan.

  • 11 November 2014 - 11:17

    Leonie Kerssens:

    Hi hi everyone,
    @Julie De monniken blijven in principe voor het leven in het klooster maar kunnen er ook voor kiezen weg te gaan als ze volwassen zijn. Het gaat met een beetje geluk niet sneeuwen op deze hoogte zolang ik hier ben.
    @Vivian So nice to hear from you! I guess you´re heading back home soon eh? I hope we can stay in contact!
    @Gerie Ik blijf nog 4 weken in dit gebied en daarna nog 2 weken in Kathmandu en Pokhara!
    xxxxx

  • 11 November 2014 - 11:17

    Leonie Kerssens:

    Hi hi everyone,
    @Julie De monniken blijven in principe voor het leven in het klooster maar kunnen er ook voor kiezen weg te gaan als ze volwassen zijn. Het gaat met een beetje geluk niet sneeuwen op deze hoogte zolang ik hier ben.
    @Vivian So nice to hear from you! I guess you´re heading back home soon eh? I hope we can stay in contact!
    @Gerie Ik blijf nog 4 weken in dit gebied en daarna nog 2 weken in Kathmandu en Pokhara!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 8535

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: