Pokhara en bijna naar huis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Pokhara en bijna naar huis - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Pokhara en bijna naar huis

Blijf op de hoogte en volg Leonie

20 December 2014 | Nepal, Pokhara

Op het moment ben ik mijn tas weer aan het pakken in Pokhara. Morgen met de bus terug naar Kathmandu om daar de laatste nacht in Nepal door te brengen. Maandagochtend vlieg ik terug naar Nederland.
De laatste week in Pokhara was heel leuk, maar minder ontspannend dan verwacht. Zoals velen van jullie op mijn Facebook gelezen zullen hebben, heb ik een mooie yoga-trek gedaan in de heuvels rond Pokhara. Dit was wat inspannender dan mijn oorspronkelijk geboekte yoga-stay! We verbleven in kleine dorpjes en sliepen in kleien hutten met bedden zonder matras. Ook een warme douche was ver te zoeken. Maar het uitzicht was prachtig en de yoga in de natuur was erg rustgevend.
Daarna was ik toch wel weer erg blij in mijn hotelkamer terug te zijn. Bovendien is Pokhara zelf ook interessant genoeg; er zijn vele leuke winkeltjes en cafeetjes en ook veel tempels om te bezoeken. Vooral de World Peace Pagoda, waar we vandaag heen geklommen waren, was zeer indrukwekkend. Op de top van de heuvel boven het Pewa-meer is het uitzicht er prachtig en het symbool voor de vrede is erg mooi. Je moet ook nog een mooi boottochtje maken om er te komen.
Hier laat ik het nu maar even bij, ik moet verder gaan met het inpakken van mijn spullen en dan maar op tijd naar bed. Ik heb een lange reis voor de boeg.

  • 20 December 2014 - 18:36

    Tim Kerssens:

    Aan alle mooie dingen komt een einde en zo ook aan deze reis/werkstage. Natuurlijk heb je er een mooi einde van gemaakt, want zo heb ik je leren kennen via je geweldige verslagen. Ik ben erg blij dat wij je hebben mogen volgen op deze manier !!!
    Nogmaals wil ik zeggen dat ik "respect" heb voor alles wat je gedaan heb !!!

  • 20 December 2014 - 19:30

    Julie:

    Het was heel interessant om al je verslagen te lezen, Leonie. Goede reis terug (vermijd Royal Air Nepal) en fijne feestdagen! En nu een jaartje werkvakantie in nieuw Zeeland?

  • 20 December 2014 - 22:39

    Ayla:

    Tasi Dellek Leonie a.k.a Leoli, Lhakpa Yengi, Sita :)

    Wat heb ik genoten van je verhalen. Bedankt dat je ons deel hebt laten uitmaken van je avontuur. Wat heb ik toch een stoere vriendin!!!
    Tot gauw lieve leonie...

  • 21 December 2014 - 09:02

    Anja:

    En nu op naar huis, nog even en dan sta je op Schiphol (en wij ook).
    Nog een heel mooie en interessante week dus in Pokhara en met die yoga trek .
    Wij kunnen niet wachten om verhalen te horen en je foto's te zien.
    Maar vooral om jou weer een dikke knuffel te geven!
    Tot maandag,

    xxxxx ook van papa en Jas en Mariska

  • 21 December 2014 - 09:30

    Anita Vrooman:

    Heel fijn dat je weer naar huis komt Leonie, maar wat moet ik nu zonder je leuke verhalen?
    Goeie vlucht en tot maandag!
    xxx

Tags: pokhara, yoga, nepal, trek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8542

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: