Laatste weken Ghat en het klooster - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Laatste weken Ghat en het klooster - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Laatste weken Ghat en het klooster

Blijf op de hoogte en volg Leonie

11 December 2014 | Nepal, Lukla

10 weken naar het klooster hebben me opgeleverd:
Ten eerste een hele mooie ervaring natuurlijk.
Ongeveer 1000 foto’s (waarvan ongeveer ¾ door monniken).
Een paar schoenen die de prullenbak in kunnen (maar ze hebben hun taak volbracht).
Een record snelste tijd van 50 minuten (toen ik een ochtend uit Lukla terugkwam en bijna te laat was).
Een record langzaamste tijd van 2,5 uur (toen ik ziek was).
Een hoop nieuwe (facebook) contacten.
Een paar mooie tekeningen van de monniken (met bedankjes voor de snickers die ik ze gegeven heb en ohja ook voor de ‘fun’).
En hopelijk iets geleerd te hebben aan die eigenwijsjes.
De laatste paar weken lesgeven werden weer een paar keer onderbroken door Puja’s en andere omstandigheden. Gelukkig kon ik die dagen wat leuke dingen doen met de monniken, zoals sleeën (op het gras want er is nog steeds geen sneeuw hier), bellen blazen, vliegers maken en een speurtocht. Vooral dit laatste was erg leuk omdat ik deze op mijn laatste dag had voorbereid en mijn klas erg enthousiast op zoek ging naar de woordkaartjes die ik verstopt had. Daarna gingen we met z’n allen nog even een film kijken, Kung Fu Panda waar die jonge monniken dol op zijn. Als afscheid gaven ze me een ‘kataa’, een witte sjaal voor geluk, en gingen we allemaal op de foto. Het was nog wel even slikken want ze vroegen me wanneer ik terug zou komen, wat ik erg lief van ze vond. Ze konden me soms hoofdpijn geven maar uiteindelijk heb ik ook met veel plezier aan ze lesgegeven.
’s Avonds terug in de lodge was het tijd om te beginnen met inpakken. Als avondeten heeft Andali, de gastvrouw, momo’s voor ons gemaakt, wat mijn lievelingseten hier is jum! En vanochtend kregen we pannenkoeken voordat we vertrokken naar Lukla. Rob, de enige andere vrijwilliger die nog in de lodge verbleef, heeft me geholpen met het omhoog brengen van mijn spullen en nu zitten we lekker in de Starbucks. Vanavond verblijf ik in een hotel naast het vliegveld zodat ik morgenochtend mooi op tijd kan zijn voor mijn vlucht om 7 uur. En nu maar hopen op goed, helder weer!

  • 11 December 2014 - 12:10

    Anita Vrooman:

    Nou dat geloof ik dat je een Super mooie tijd gehad hebt daar! en het heeft je inderdaad heel veel opgeleverd !
    Nog een hele fijne yogatijd en goeie vlucht straks.
    Tot gauw.
    xxx

  • 11 December 2014 - 14:31

    Tim Kerssens:

    Wow, ook nu de laatste keer weer een leuk verslag om te lezen en...

    Wat heb ik een plezier gehad om je mooie/leuke/interessante/goed leesbare verslagen te lezen. Af en toe had ik het gevoel dat ik met je mee was op reis. Misschien omdat ik je nog op Schiphol ontmoete (bijna niet gesproken omdat je nog druk aan het werk was) toen ik naar Thailand ging was mijn belangstelling extra aanwezig. En jaloers wat ik af en toe ook, niet vanwege het wandelen, maar wel om wat je daardoor zag en bereikte... ;-)

    Sommige mensen zullen nooit bereiken of doen wat jij nu gedaan heb !!!

  • 11 December 2014 - 19:15

    Jan Van Horssen:

    Oké dan. Dat zit er dus op.
    Goeie ervaring waar je goed mee verder kunt.
    Op naar de volgende ervaring/reis?
    Of blijf je nu weer een tijdje hier?
    We zullen graag luisteren naar de extra verhalen en kijken naar de extra foto's als we elkaar spreken.

    Goeie reis en tot gauw.

    Groetjes,, Gerie en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8552

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: