Ghat week 6 (en een 1/2) - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Ghat week 6 (en een 1/2) - Reisverslag uit Lukla, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Ghat week 6 (en een 1/2)

Blijf op de hoogte en volg Leonie

19 November 2014 | Nepal, Lukla

Van de week stonden we in een ‘yak-jam’. Het hele pad was geblokkeerd door een karavaan en erachter had zich een grote groep toeristen gevormd. We kwamen net op tijd voor de lunch bij het klooster en kregen meteen op ons kop van een jonge monnik: ‘Why you late?! I’m very angry!’
Zelf zitten ze echt vol streken. Iedere dag worden we belaagd zodra we arriveren om al onze apparaten op te geven zodat ze ermee kunnen spelen. Ze tekenen graag met het programma op mijn e-reader, nemen foto’s met mijn camera en spelen spelletjes op mijn telefoon. Maar ik heb gemerkt dat ik de apparaten in het oog moet houden! Vorige week belden ze mijn moeder per ongeluk op (sorry nog voor het verwarrende telefoontje mam) en gooiden ze mijn contactenlijst in de war. En gisteren verwijderde Kleine Pemba alle 1200 foto’s van mijn camera! Gelukkig had ik ze gebackupt op mijn computer anders was ik nu niet blij geweest…
Verder gaat alles hier z’n gangetje. De organisatie van de lessen loopt ondertussen goed, al worden ze nog steeds vaak onderbroken door allerlei omstandigheden. Vorige week was er weer een of andere feestdag in het klooster (een soort hemelvaart van Buddha voor zover ik begreep) en ik woonde een gebedsceremonie bij.
Vandaag zijn we weer een dagje in Lukla om iemand uit te zwaaien (Cody, die hier 3 maanden geweest is). Vanaf nu worden het waarschijnlijk steeds minder vrijwilligers die hier verblijven en als er geen nieuwe mensen komen ben ik op 12 december de laatste die vertrekt. Daarna zal er waarschijnlijk een paar maanden niemand zijn om les te geven. Het klooster is dan ook deels gesloten, althans dat is me verteld. We zullen zien.

  • 19 November 2014 - 08:37

    Anja:

    Lieve Lee,

    Dat is weer een leuk verslag.
    Hebben ze daar geen file/ verkeersberichten over yak's? Dan kan je misschien volgende keer een andere route nemen, ha,ha.

    De foto's zijn superleuk, de ondeugende monniken met jou zonnebril en spullen.
    Wat goed dat je die foto's had opgeslagen! Je moet er niet aan denken dat ze verdwenen zijn.

    Groetjes en x jes

  • 19 November 2014 - 09:48

    Anita:

    Hee Lee,

    Inderdaad weer een erg grappig verslag! Ik zou toch wel een beetje de zenuwen krijgen als die "apen" van monniken aan mn spullen zouden zitten! ze zullen niet goed verzekerd zijn denk ik

  • 19 November 2014 - 09:52

    Anita:

    Heel gek, hij plaatst mn antwoord maar voor de helft??

    Dus ga ik hier verder.
    En het lijkt me best wel zwaar om vanaf nu steeds afscheid te moeten nemen van andere vrijwilligers, ze zijn toch inmiddels vrienden geworden, en in je eentje overblijven is niet leuk!
    Nou heel veel plezier nog met die monstertjes!

    xxx

  • 19 November 2014 - 14:10

    Tim Kerssens:

    Wat een leuk verslag weer !!!
    Ik ben over het algemeen panisch wanneer iemand anders m'n e-reader, iPhone of iPad heeft. Maar ook de laatste keer in Thailand heb ik ze gewoon hun gaan laten gaan. Een goede bsck-up is dan wel noodzakelijk zoals je heb gemerkt... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 8548

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: