Kathmandu dag 3, Nepalese les - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Kathmandu dag 3, Nepalese les - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Kathmandu dag 3, Nepalese les

Blijf op de hoogte en volg Leonie

22 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal, ja hier is alweer een verslag want ik heb weer wat tijd voor mezelf. Gosteren dus door Thamel gelopen waar een erg bazaar-achtig sfeertje hangt en ze veel verschillende spullen verkopen. Het verkeer is daar mogelijk nog chaotischer dan in de rest van Kathmandu want er lopen daar veel meer mensen midden op de straat. De chauffeurs van de taxi's, bussen en motoren hebben altijd haast en lopen continu te toeteren. Vaak komen ze zo hard de hoek om scheuren dat ze maar vast van tevoren waarschuwen dat ze eraan komen met een hoop getoeter. Maar niemand trekt zich er meer wat van aan dus komen ze als nog vast te staan. Met ze vijven in een klein taxi'tje was lekker krap en dan werd je ook nog flink door elkaar geschud als de taxi weer in een put verdween haha.
Vanochtend kregen we een introductie in het Nepalees maar nog niet veel taal behandeld, voornamelijk cultuur. Dus ik kom nog steeds niet veel verder dan Namaste (begroeting) en Dhan-ya Bhaad (dank) :D
Van de week krijgen we meer les en dan ook nog wat meer sightseeing in Kathmandu dus ik ga kijken of ik dan nog wat tijd over hou om te bloggen. Maar ze doen het hier graag rustig aan (behalve in het verkeer dus) dus misschien ben ik hier morgen weer ;)
Groetjes en knuffels!

  • 22 September 2014 - 18:42

    Paul:

    Dag lieve Leonie,
    Bedankt voor jouw verslag. Het lijkt ons erg boeiend. We zitten nu in Athene aan de voet van de Akropolis in de Plaka. Soms hebben we moeilijk wifi. Zoals in het hotel, waar wel signaal is, maar te zwak om ook maar iets te openen. Nu zitten we in een cocktailbar en daar gaat het beter.
    Nog even volhouden met het Nepalees en dan kan je de krant van Kathmandu feilloos vertalen.
    Voorzichtig in het verkeer daar.
    Xx
    Mam en pap

  • 22 September 2014 - 20:17

    Saskia Klooster:

    Wat leuk om te lezen!

  • 22 September 2014 - 22:56

    Gerie:

    Hoi Leonie,

    Net aangekomen en dan al toch veel te schrijven hebben.
    Zo te lezen hoef je je dus echt niet te vervelen.
    Het wordt denk ik echt een spannend en leerzaam avontuur.
    Ik kijk uit naar je volgende verslag en kijk uit in het verkeer daar.

    Hartelijke groet ook van Jan,

    Gerie

  • 26 September 2014 - 05:40

    Tim Kerssens:

    Druk verkeer, veel getoeter, haast en toch weer niet... Azië op zijn best. Maar weer erg leuk om je verslag te lezen !!! Probeer het vol te houden ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: