Kathmandu dag 8 en Bhaktapur, wat foto's - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Kathmandu dag 8 en Bhaktapur, wat foto's - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Kathmandu dag 8 en Bhaktapur, wat foto's

Blijf op de hoogte en volg Leonie

28 September 2014 | Nepal, Bhaktapur

Ok het is me gelukt wat foto's bij het vorige verslag te uploaden (de helft alleen helaas) en ik ga een poging doen bij deze. We zijn gisteren naar Bakthapur gegaan en hebben wat extra ervaring opgedaan in het openbaar vervoer. De bus is erg goedkoop, 50 cent om in een ander dorp te komen maar ook vrij langzaam. Op de ringweg van Kathmandu is het net zo stoffig en chaotisch als in de rest van de stad. De bussen doen hun best om elkaar te snel af te zijn maar creëren hiermee alleen maar meer chaos. Dus je zit (als je geluk hebt!) wel een tijdje in de benauwde hitte. Maar Bhakthapur was het zeker wel waard. De architectuur is daar veel mooier dan in Kathmandu, waar alles bestaat uit redelijk recent gebouwde flats. We liepen tussen vele oude gebouwen en hadden ook nog erg geluk omdat het World Tourism Day was, hierom kregen we gratis yoghurt en konden we ook nog een stukje Nepalese dans zien bij een show op de Durbar Square van het dorp! De busrit terug was nog weer even lastiger omdat we door de conducteur van een bus naar binnen werden gewuifd toen we riepen waar we heen moesten maar we kwamen aan de andere kant van de stad uit op het centrale busstation. Er zijn hier wel 100 bussen en de bestemming staat er alleen in het Nepalese schrift op dus we moesten nog heel veel rondvragen voor we uiteindelijk het goede busje gevonden hadden!
Nu maar een dagje rustig aan want morgen gaan we raften en naar het warme Chitwan voor een jungle walk. Spreek jullie gauw weer!

  • 28 September 2014 - 14:55

    Tessa:

    Leuk verhaal weer! Klinkt erg leuk allemaal. En als je terugkomt zal je nooit meer klagen over de NS/ Connexion, haha. Groetjes!

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 17:59

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 18:00

    Paul:

    Mooi verhaal weer. Wanneer ik dit lees, voel ik me een beetje in een film van Indiana Jones. Maar het is voor jou geen fantasie, maar de wereld waar je voorlopig bent. Blijf genieten, adem Nepal in met volle teugen en blijf schrijven. Xx pap en groeten van mam.

  • 28 September 2014 - 20:17

    Sjuul :

    Heb net al je foto's uitgebreid bekeken en je reisverslag gelezen. Heel interessant allemaal! Hoe is het met de taal? Lijkt me reuze moeilijk, maar je zal wel vaak met Engels iets kunnen beginnen. Zo te zien zijn er vooral blonde meisjes in Nepal. Was dat een vereiste?:)

  • 28 September 2014 - 21:46

    Astrid Sloot:

    Wat een mooi verhaal weer. Heerlijk dat je zo geniet vooral van die nieuwe indrukken die je daar mee maakt.

  • 29 September 2014 - 02:11

    Ayla:

    Hoi leo, wat maak je toch veel mee zeg,mooi hoor. Ik lees je verhalen elke keer weer met een brede smile. Vind het zo leuk al je verhaatjes. zo geniet ik ook een beetje van je avontuurtjes, aangezien ik hier in nederland niet echt een spannend leven heb. (hihi). en bedankt ook voor de foto's nu heb ik er zelfs een beeld bij je verhaaltjes. Hou van jou. Dikke kus Ayla

  • 29 September 2014 - 05:40

    Tim Kerssens:

    Weer een mooie dag zo te lezen. Leuk hé de lokale bussen ;-))
    Knap dat je dit avontuur ben aangegaan en je geniet volop !!!

  • 06 Oktober 2014 - 09:40

    Anita:

    Zo Leonie, wij zijn weer terug van vakantie en kan ik eindelijk al je verhalen lezen en foto's bekijken.
    Wauw wat een andere wereld he! zo gaaf dat je dit meemaakt .
    Heel veel succes en ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    xx

  • 10 Oktober 2014 - 09:01

    Leonie Kerssens:

    Ja we maken zeker veel mee zo! Was erg blij dat we met een groepje reisden want het was best spannend soms. Maar het klopt veel blonde meisjes dus we werden ook erg snel als toerist eruit gepikt (alsof de fototoestellen geen aanwijzing genoeg waren) ;) En ik zal inderdaad niet snel meer klagen over de ns/connexxion behalve misschien over de prijs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 8583

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: