Ghat week 4 - Reisverslag uit Phakding, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Ghat week 4 - Reisverslag uit Phakding, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Ghat week 4

Blijf op de hoogte en volg Leonie

03 November 2014 | Nepal, Phakding

Nou ik probeer alweer steeds creatiever te worden met mijn lessenvoorbereiding. Mijn vijf leerlingen zijn erg geïnteresseerd in nieuwe onderwerpen en als ik te veel herhaal gaan ze proberen me af te leiden door tussendoor compleet ongerelateerde vragen te stellen. Ik probeer hierop te letten en de onderwerpen die ze verzinnen in mijn lessen te verwerken. Ze willen graag meer weten over verre landen en ruimtevaart. Ook stellen ze veel vragen over het leven in Nederland en hebben ze onder andere mijn paspoort en de euro's die ik bij me had uitgebreid bestudeerd. Engels vinden ze eigenlijk vrij saai, ook al kunnen ze nog veel verbetering gebruiken, en ze trekken vaak een pruillip als ik dat aankondig. Over rekenen zijn ze echt heel enthousiast en als ik ze vraag of ze 'math-homework' willen roepen ze 'Yes please!' en 'Thank you!'
Ik verzin ook spelletjes zoals vermenigvuldig-bingo (groot succes!) en laat ze verhalen verzinnen en tekenen. Als ze zich vervelen gaan ze aan elkaar trekken om mij vervolgens zelf luidkeels aan de regels te herinneren.
Met de andere vrijwilligers is het heel gezellig. We trekken er vaak samen op uit en maken grapjes over elkaar en over de eigenwijze monniken. Het aantal vrijwilligers is nu gelukkig ook beter. Sommigen zijn vertrokken en andere geven les in de dorpsschool die inmiddels eindelijk weer open is.
Verder gaat alles hier z'n gangetje. Het weer in november blijft als het goed is droog en redelijk helder, vooral in de ochtend. De nachten gaan nog veel kouder worden, heb er zin in haha!

  • 03 November 2014 - 12:30

    Paul:

    Een boeiend verslag weer Leonie. Nepal begint steeds meer te leven voor ons. En voor jou is dit wel een ongekende schat aan ervaring.
    Ondertussen begint het aantal volgers van jouw verslagen zich steeds verder uit te breiden.
    Blijf lekker genieten van jouw tijd daar en krijg het niet te koud in het naderende seizoen.

    XX

    Pap

  • 03 November 2014 - 12:44

    Anita En Ralph:

    Jij bent een creatief type, helemaal leuk wat je de mannen biedt. Ze zijn wel een beetje ondeugend en ongedisciplineerd? Ze krijgen volgens mij ook genoeg aandacht. Super dat je zo'n leuk contact met de andere vrijwilligers hebt. Dit zijn contacten voor je leven. Wees er zuinig op en genieten!

  • 03 November 2014 - 13:29

    Tessa:

    Leuk verslag weer. Het klinkt alsof je al goed ingeburgerd bent in je leven en taken daar. Grappig om te lezen dat de leerlingen daar toch niet zo zen zijn, maar ook gewoon leerlingen, haha. Wel ongezond hoor om zo graag wiskundehuiswerk te willen, haha.
    Groetjes van T, T & O

  • 03 November 2014 - 15:00

    Tim Kerssens:

    Knap om te lezen hoe je je daar red tussen de eigenwijze leerlingen !!! Je kan dus heel goed met mensen omgaan, misschien iets om te onthouden als je weer terug ben in Nederland. Dat zijn kwaliteiten die bij meerdere banen van toepassing zijn. Maar voorlopig nog eerst genieten van je tijd daar !!!

  • 03 November 2014 - 18:10

    Anita Vrooman:

    Leerlingen zijn volgens mij op de hele wereld hetzelfde! er onderuit komen als het kan

  • 03 November 2014 - 18:14

    Anita Vrooman:

    De helft van mn tekst valt weg zie ik??

    In welke leeftijds categorie zijn die monniken die jij les geeft?

    Ik wens je heel veel succes met de aankomende koude nachten, brrrrrrr

  • 03 November 2014 - 22:25

    Dick:

    leuk om te lezen dat je het naar je zin gaat.
    Je schrijft ook enthousiast en dat leest weer lekker voor ons.
    Droog, droog, hier is het nat en de temp. gaat ook dalen na een fantastisch weekend met
    een warmte record.
    Blijf genieten en tot schrijfs.

    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8581

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: