Kathmandu dag 5,6 en 7, sightseeing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Kathmandu dag 5,6 en 7, sightseeing - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Kathmandu dag 5,6 en 7, sightseeing

Blijf op de hoogte en volg Leonie

26 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Nou Kathmandu begint nu wel een beetje meer te wennen. Ik begrijp het beter als mensen een beetje twijfelachtig met hun hoofd schudden (dit betekent gewoon ja) of als ze je de verkeerde richting op wijzen (ze willen nooit toegeven dat ze het ook niet weten ^_^). Veel sightseeing gedaan de afgelopen twee dagen. Eergister naar Birtipur geweest, een van de oudste settlements die in de vallei van Kathmandu ligt. Er zijn verschillende tempels een een 600 jaar oud paleis en je hebt een spectaculaire view over de stad. We hebben wat gedronken op een terrasje helemaal bovenop de heuvel waar veel wind was maar veel goedkope Nerawese specialiteiten en waar je echt het gevoel had on top of the world te zitten!
Gisteren zijn we naar Kathmandu Durbar Square geweest. Hier konden we heel veel tempels zien die door verschillende oude Nepalese koningen gebouwd zijn. Maar we waren vooral geinteresseerd in Freak Street (de hangplaats van de hippies in de jaren 60) en de boekwinkel daar. We konden postkaartjes schrijven en versturen!
Toch ook wel veel foto's (volgen nog, uploaden lukt weer eens niet :D) genomen maar tegen de tijd dat we bij het museum kwamen was deze al gesloten. Gelukkig konden we ons toegangskaartje verlengen tot zo lang als ons visum geldig is dus we kunnen nog een poging doen.
Dat was het maar weer, we vertrekken over een half uurtje voor nog meer sightseeing (monkeytemple en de boddhastuppa) dus tot gauw maar weer pachhi bethaula!

  • 26 September 2014 - 05:53

    Tim Kerssens:

    Dat waren/zijn weer mooie dagen en zo te lezen komt er nog meer !!!
    Birtipur lijkt me geweldig en Durbar Square ook...
    Ik kan blijven zeggen "blijf genieten" maar dat lukt je wel !!!

  • 26 September 2014 - 08:17

    Anja:

    Lieve LEONIE, dat is weer een leuk verslag met mooie belevenissen.
    Even een kort bericht ivm doorreis. Liefs van ons. Xx

  • 26 September 2014 - 09:21

    Gerie:

    Hi Leonie,

    Weer super leuk om te lezen wat je zoal mee maakt.
    We vinden het echt knap van je hoor dat je dit avontuur aangaat, wees maar trotst op jezelf!!!!
    Veel plezier en tot het volgende verslag.

    Lieve groet uit Haarlem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 8539

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: