Kathmandu dag 2, filmfestival en Thamel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Kathmandu dag 2, filmfestival en Thamel - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Kathmandu dag 2, filmfestival en Thamel

Blijf op de hoogte en volg Leonie

21 September 2014 | Nepal, Kathmandu

Vandaag wat meer tijd om te schrijven omdat het lekker rustig is in het internetcafe. Ik heb het idee dat ik al een week in Kathmandu zit omdat de dagen hier zo lang duren haha. Maar ik heb het erg naar mijn zin. 's Ochtends staan we lekker vroeg op voor het ontbijt op het dakterras van de hostel, daarna doet iedereen lekker even zijn eigen ding, sommigen moeten naar school om examens af te nemen bij de kinderen hier, sommigen werken in het ziekenhuis. Ik ben zelf nog niet begonnen met een programma dus ik regel wat dingetjes in de buurt van de hostel. Er is een nieuw meisje aangekomen dat ook met het taal- en cultuurprogramma gaat beginnen dus we zijn net even samen naar het cafe gelopen. De lunch is dan weer samen met de andere vrijwilligers in het hostel en 's middags plannen we dan om de stad in te gaan. Gisteren zijn we naar een filmfestival gegaan in de bioscoop waar ze allemaal internationale korte films draaiden. De filmpjes waren heel leuk, sommige heel vreemd maar wel grappig. Het was wel even zoeken naar de goede bioscoop want iedereen stuurde ons een andere richting op waardoor we uiteindelijk 1,5 uur (door de regen) door Kathmandu hebben gedwaald.
Het weer is verder wel ok, de monsoon moet bijna afgelopen zijn maar het regent 's middags nog wel veel. In ieder geval is het niet zo koud (wat ik in Lukla wel verwacht!) en 's ochtends is het wel mooi. De sfeer is ook heel leuk, echt oosters met chaotisch verkeer en veel vriendelijke mensen.
Vanmiddag gaan we waarschijnlijk naar Thamel waar veel winkels en leuke cafeetjes schijnen te zijn. Ik heb alvast de tip gekregen om vooral een koffie te proberen in de Himalaya Java Coffee bar!
Tot zover voor nu. Bedankt voor jullie berichtjes nog! Spreek jullie snel weer!

  • 21 September 2014 - 09:12

    Anja:

    Wat fijn om al zo snel een tweede verslag te lezen!
    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt, dat vroeg opstaan moet geen probleem zijn als (oud) Starbucks medewerkster.
    Zo te lezen een actief programma daar en ook het de weg niet kunnen vinden, je merkt het gebeurd overal en ook met een groepje (ha, ha).
    Veel plezier en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag (en toen ging mijn mobiel).
    xxxxx mam en de rest

  • 21 September 2014 - 10:21

    Astrid Sloot:

    Wat heerlijk dat je een goede start hebt gemaakt.

  • 21 September 2014 - 21:02

    Tessa:

    Leuk Le! We kijken uit naar meer verslagen en foto's. Klinkt alsof je het prima naar je zin hebt! Groetjes!

  • 22 September 2014 - 10:00

    Anitavrooman:

    Zo! Wat een leuk verhaal Leonie. Zo leuk om te lezen dat je je nu al thuis voelt. En fijn dat je al andere vrijwilligers hebt ontmoet waar je leuk mee omgaat. Heb je nu toch ook beetje vakantie. Super hoor allemazl.lieve groetjes vanaf Rhodos. Xx

  • 26 September 2014 - 05:35

    Tim Kerssens:

    Eindelijk de tijd om je verslagen te lezen. Goed om te zien dat je er ook van geniet !!! En regen heb ik ook gezien...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 8540

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: