Ghat week 2 en Namche Bazar - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu Ghat week 2 en Namche Bazar - Reisverslag uit Nāmche Bāzār, Nepal van Leonie Kerssens - WaarBenJij.nu

Ghat week 2 en Namche Bazar

Blijf op de hoogte en volg Leonie

18 Oktober 2014 | Nepal, Nāmche Bāzār

Nou het vorige verslag was blijkbaar niet helemaal goed gekomen qua upload, de laatste paar alinea's waren eraf gevallen dus die kan je nu nog terug lezen als je wil. Het meisje dat zou komen bleek uiteindelijk een tweetal te zijn die allebei in het klooster kwamen helpen! Alexandra is 30 en komt uit Mexico en Tom van 19 komt uit de VS. Verder zijn er nu dus Vivian (30, Hongkong), Lelde (18?, Letland), Cody (20, USA) en Rob (54, UK). Van een tekort aan vrijwilligers vorige week zitten we nu dus met een beetje te veel ;) Dit is wel heel gezellig, vooral 's avonds in de lodge als we samen eten maken. Ook is het fijn om je met de lessen in het klooster te kunnen richten op één groep. Ik geef les aan de laagste groep en dat is al lastig genoeg! Ondanks de kleine omvang van de groepen verschillen de niveaus van de monniken in het Engels en wiskunde zeer en sommigen snappen echt niet wat er gevraagd wordt terwijl de rest allang het antwoord gevonden heeft en zich zit te vervelen.
Omdat er deze week zoveel vrijwilligers in het klooster zijn, besloten Alexandra, Tom en ik gisteren op een trek te gaan. Ik ga alleen naar Everest View Point en Tengboche maar de andere twee gaan helemaal door naar Everest Base Camp. Van de eerdere trekkers hebben we al gehoord dat dit een behoorlijk hardcore klim is. En ik vond de tocht naar Namche Bazar van vandaag al zo zwaar! 6 uur lastige paden met veel rotsen en stenen traptreden, erg uitputtend. De natuur om je heen is erg mooi, maar je kan je ogen niet vaak van je voeten afhalen zonder het risico te struikelen en met een zware backpack wil je je alleen maar concentreren op de klim. Gelukkig zitten we nu in het hotel en kunnen we wat uitrusten! Mijn benen zullen wel erg stijf zijn morgen... en in ieder geval zullen we lekker slapen.
ps helaas heb ik nog geen foto's van de afgelopen dagen op mijn computer kunnen zetten dus hierbij nu alleen wat ik met mijn webcam heb kunnen nemen. Meer volgt snel, xxx!

  • 18 Oktober 2014 - 12:36

    Julie:

    Heel interessant om al je verslagen te lezen, Leonie ! We hoorden hier over die erge sneeuwstorm in de Himalayas. Heb je daar iets van gemerkt waar jij bent? Is het koud?
    Tot de volgende aflevering. Put HIM up white mice with little red Eyes , zoals ze in goed Engels zeggen....
    Hugs from Sjuulxx

  • 18 Oktober 2014 - 15:57

    Anja:

    Leuk om kennis te maken met je mede vrijwilligers, en fijn om te horen dat jullie de lessen kunnen verdelen.
    Om ook maar eens een oud Engels gezegde te gebruiken zoals mijn ietsje oudere zus hierboven: 'give them from jetje' die monniken!

    Ondertussen wel begrepen dat je benen inderdaad overbelast waren, na 6 uur lopen.
    Ben benieuwd naar de rest van de foto's
    Rust lekker uit en xxxx van het thuisfront

  • 18 Oktober 2014 - 16:56

    Anita En Ralph:

    Beste Leonie,

    Geweldig te zien hoe je je handhaaft in een totaal ander land, andere cultuur. Mooi dat je andere vrijwilligers uit diverse landen om je heen hebt. Genoeg gespreksstof en indrukken. We verheugen ons op je volgende reisverslag. Veel plezier en lieve groetjes.

  • 19 Oktober 2014 - 10:52

    Tim Kerssens:

    Wow, wat een ervaringen !!! En dat komt er ook nog een beetje Everest bij !!! Mede omdat ik ik niet meer in Azië zit ben ik nu nog meer jalours op je... ...nee, ik gun het je van harte en geniet door je verslagen met je mee !!!

  • 19 Oktober 2014 - 11:49

    Anita Vrooman:

    Hee Leonie, wat leuk om weer een verslag van je te lezen.
    Goed nieuws om te lezen dat er nieuwe vrijwilligers bij zijngekomen, is voor jou een stuk gezelliger anders lijkt het me wel heel erg zwaar! En het voordeel is dat je nu dus soms een dagje weg kan en wat van Nepal kan zien. Grappige huisjes hoor , op die foto.
    Ik begrijp uit je verhaal dat jullie zelf koken? of is dat in t klooster alleen? want in het gast gezin wordt er toch voor je gekookt?
    Ben blij te horen ( van je moeder) dat je je weer helemaal lekker voelt dankzij de pillen, volgens mij krijgt iedereen te kampen met buikklachten als je in zo n vreemd land bent er leven daar toch weer andere bacteriën .
    Succes weer daar met die monniken en je avonturen en ik kijk weer uit naar je foto's en volgende verslag.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leonie

Hoi! Ik ben Leonie en dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar deze blog. Ik ga een 3 maanden lange reis maken naar Nepal. Ik ga vrijwilligerswerk doen in de buurt van Lukla in een klein dorpje! Hopelijk kan ik daar veel betekenen en ook een stukje zelfontwikkeling vinden. Ik heb hiervoor zelfs mijn baan en woning opgezegd. Heel spannend!

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8537

Voorgaande reizen:

19 September 2014 - 22 December 2014

Nepal

Landen bezocht: